Dokumenty a
často kladené otázky (FAQ)

Dokumenty

Často kladené otázky (FAQ)

Čo potrebujem na vykonanie odberu?
  • päť minút vášho času
  • SmartPCR samoodberovú sadu
  • smartfón, tablet, notebook alebo PC
  • integrovanú kameru
  • stabilné internetové pripojenie
  • preukaz totožnosti (občiansky preukaz alebo pas)
Nefunguje mi overenie biometrických údajov

Kontaktujte, prosím, Hotline v pracovné dni od 8:00 do 16:00.

Čo robiť v prípade, že číslo vzorky na krabičke a na skúmavke je rozdielne?

V prípade, že zistíte, že v odberovej sade sú rozdielne čísla vzorky na krabici, na návode na použitie, alebo na skúmavke, test nevykonávajte a kontaktujte našu Hotline.

Dostanem certifikát o vykonaní testu?

Výsledkový list vám e-mailom zašle laboratórium. O digitálny COVID preukaz EÚ môžete požiadať na korona.gov.sk, stačí zadať váš COVID-19-PASS. V rámci vykonávania odberu na webe si zvolíte, či chcete výsledkový list dostať v slovenskom jazyku alebo v anglicko/nemeckom preklade.

Kedy musím odovzdať odber do lekárne, aby som dostal výsledok testu čo najskôr?

Odber vzorky je potrebné odovzdať do lekárne ešte v deň odberu, najneskôr však nasledujúci deň po odbere do 10:00 hod. Vzorku je možné do lekárne odovzdat len v pracovné dni. Treba si ustrážiť otváracie hodiny lekární, aby sa predišlo znehodnoteniu vzorky. Štandardne garantujeme zaslanie výsledku testu do 72 hodín od odovzdania vzorky do lekárne.

Pre doručenie výsledku testu do 48 hodín, doručte, prosím, vzorku v pracovný deň do 10:00, nakoľko po 10:00 začína zvoz vzoriek z lekární do laboratória.

Zoznam Zoznam lekární, kde môžete vzorku odovzdať a ich otváracie hodiny, nájdete tu.

Ako postupovať pri testovaní dieťaťa do 15 rokov alebo zverenej osoby?

Pomocou vašej e-mailovej adresy si založte konto a pridajte dieťa/zverenú osobu ako nového člena vyplnením jeho/jej osobných údajov a osobných údajov zákonného zástupcu. Pri odbere vzorky sa najprv overí totožnosť zákonného zástupcu. Samotný odber pred spustenou kamerou vykonáva dieťaťa/zverená osoba s asistenciou zákonného zástupcu. Nie je potrebné, aby bol pri odbere zákonný zástupca na zábere. Výsledok testu príde na zadanú e-mailovú adresu.

Ako postupovať pri testovaní cudzincov?

Cudzinec postupuje rovnako ako občan SR s tým rozdielom, že namiesto rodného čísla použije BIČ (osobné identifikačné číslo, ktoré sa nachádza na jeho/jej kartičke zdravotného poistenia) alebo osobný identifikátor a ako preukaz totožnosti zvolí pas.

Neprišiel mi výsledok testu do 72 hodín. Čo mám robiť?

Prosím, skontrolujte si priečinok spam vo vašom e-mailovom konte. V prípade nedoručenia výsledku do 72 hodín na vašu e-mailovú adresu, kontaktujte našu hotline.

Akú spoľahlivosť má PCR test zo slín?

V našich testoch kombinujeme spoľahlivosť PCR metódy s bezbolestným a pohodlným samoodberom. Testy prešli podrobnou validačnou štúdiou, ktorá preukázala vysokú citlivosť a výhody oproti štandardným sterom z nosohltanu a dokonca mierne vyšší záchyt pozitívnych než referenčný odber zo sterov.

Som testovaný/á s výsledkom pozitívny/a, čo mám robiť?

Opatrenia súvisiace s COVID-19 sa neustále menia, preto v prípade pozitívneho výsledku odporúčame navštíviť https://korona.gov.sk/ pre zistenie aktuálnych opatrení a informácií o COVID-19.

Prečo na vašej laboratórnej správe nemám digitálny COVID preukaz EÚ (QR kód), ktorý by som si mohol stiahnuť do aplikácie Green Pass?

QR kód pre digitálny COVID preukaz EÚ laboratóriá nevydávajú. QR kód pre digitálny COVID preukaz EÚ vydává Národné centrum zdravotníckych informácií (NCZI). O digitálny COVID preukaz EÚ s QR kódom musíte požiadať na stránke korona.gov.sk. Tento QR kód si následne môžete vložiť do aplikácie Green Pass.

Je tento test oficialne registrovaný a uznávaný?

Áno, tento test spĺňa všetky právne predpisy a certifikácie pre PCR laboratórne testovanie na COVID-19. Ak máte COVID-19-PASS, po testovaní dostanete certifikát o PCR testovaní zasielaný z NCZI SR.

Prečo by som sa mal registrovať?

Registrácia vám umožní rýchlejšie prihlasovanie sa a vykonávanie odberov pri opakovanom testovaní. Nebudete sa musieť opakovane biometricky overovať a nahrávať preukaz totožnosti. Taktiež budete môcť spravovať blízke osoby pod vaším kontom, napr. vaše deti. Následne budete mať prehľad o stave vašich testov a testov osôb pod vašim kontom.

Zabudol som heslo. Čo teraz?

Žiaden problém. Stlačte tlačítko “Zabudli ste heslo?” a pokračujte podľa inštrukcií.

Aký je postup pri odbere vzorky?
  1. Nasaďte lievik na skúmavku.
  2. Odkašlite si, ideálne do rúška.
  3. Ukážte sa do kamery a ďalšie kroky robte pred kamerou
  4. Nazhromaždite si v ústach väčšie množstvo slín a vypľujte ich do lievika.
  5. Odstráňte lievik a skúmavku bezpečne uzavrite vrchnáčikom.
  6. Skúmavku ukážte do kamery tak, aby bolo vidno čiarový kód.
  7. Skúmavku vložte spolu s absorpčným papierikom do ochranného vrecka.
  8. Ochranné vrecko dôkladne zalepte a vložte do pôvodnej krabičky.
Čo sa nachádza v krabičke odberovej sady?
  1. Skúmavka (vialka)
  2. Lievik
  3. Absorpčný papierik
  4. Návod na použitie
  5. Bezpečnostné vrecko
Chceli by ste si pozrieť video, ako vykonať odber vzorky?

Pripravili sme pre vás inštruktážne video, v ktorom vás prevedieme celým procesom odberu vzorky. Prosím, pozrite si ho.

Kto bude prichádzať do styku s mojimi dátami?

Vaše údaje nepostúpime žiadnym iným tretím stranám. Výnimkou je odovzdanie osobných údajov osobe poverenej ich spracovaním. Vaše údaje nebudú prenášané do krajín mimo Európskej únie. Viac informácií nájdete v Zásadách ochrany osobných údajov.

Čo znamená „Pridať ďalšieho člena“?

Členom sa môže stať každá osoba, ktorú chcete spravovať pod svojim kontom, resp.e-mailom. Ideálnym príkladom členov pod jedným kontom je rodina, kde rodinné konto založil jeden člen domácnosti a spravuje pod ním ďaľších členov domácnosti - deti, starých rodičov a pod. Ak vytvoríte účet novému členovi, nemusíte pri každej návšteve webovej stránky vypĺňať jeho osobné údaje. Všetky údaje budú uložené a dostupné pre budúce použitie.

Ktoré dokumenty sú uznávané na overenie totožnosti?

Na overenie vašej totožnosti môžete využiť občiansky preukaz alebo pas.

Prečo musím preukazovať svoju totožnosť?

Pre vydanie oficiálnych potvrdení o výsledku testu sa musíme uistiť, že ste odber vykonali naozaj vy. To je možné len vtedy, ak sa pred kamerou preukážete.

Ako povolím prístup ku kamere?

Ak nemáte povolený prístup ku kamere, váš internetový prehliadač sa vás opýta, či chcete našej webovej aplikácii povoliť prístup ku kamere. Kliknite na „Povoliť“, „OK“ alebo „Potvrdiť“ v závislosti od operačného systému.

Môžem pred odberom vzorky jesť a piť?

10 minút pred odberom vzorky nejedzte, nepite, nežujte žuvačku a nefajčite.

Ako často sa zvážajú odobraté vzorky z lekární do laboratória?

Vzorky sa z lekární zvážajú každý pracovný deň po 10:00 hod. Na distribúciu do laboratória a vyhodnotenie vzoriek potrebujeme aspoň 48 hodín. Preto, ak je to pre vás možné, doneste vzorky do lekárne do 10:00 hod. Ideálne je, ak odobratú vzorku do lekárne odovzdáte ešte v deň odberu. Cez víkendy a sviatky lekárne odobraté vzorky neprijímajú.

Kde mám vzorku odovzdať, aby sa dostala do laboratória?

Zabalenú vzorku v pôvodnej krabičke môžete odovzdať v rámci otváracích hodín v ktorejkoľvek partnerskej lekárni. Zoznam lekární a ich otváracie hodiny, nájdete tu.

Ako musí byť vzorka zabalená, aby ju lekáreň prijala?

Po odbere slín skúmavku dobre uzavrite a spolu s absorpčným papierikom vložte do bezpečnostného vrecka, ktoré dôkladne uzavriete. Takto zapečatené bezpečnostné vrecko vráťte naspäť do pôvodnej krabičky a ešte dnes (v pracovný deň) odovzdajte v ktorejkoľvek partnerskej lekárni v rámci otváracích hodín. Po odovzdaní vzorky v lekárni dostanete notifikačný e-mail s potvrdením o prijatí vzorky.